Броят на загиналите при сблъсъка на два индийски пътнически влака в щата Одиша нарасна до 288, а над 850 са ранени, каза служител на правителството на щата пред АФП в събота. Това прави железопътната катастрофа в страната най-смъртоносната от повече от две десетилетия.
Судханшу Саранги, генерален директор на противопожарните служби на Одиша, също каза, че „спасителната работа все още продължава“ и има „много сериозни наранявания“.
Главният секретар Прадип Джена написа в „Туитър“, че над 200 линейки са били извикани на мястото на инцидента в петък в район Баласор в Одиша и 100 допълнителни лекари към 80-те, които вече са там, са били мобилизирани.
Армията също е мобилизирана да помага, на мястото ще пристигне и премиерът Нарендра Моди.
Рано в събота сутринта видеозапис на „Ройтерс“ показа как полицейски служители преместват тела, покрити с бели дрехи, извън железопътните релси.
„Спях“, разказа неидентифициран оцелял мъж пред новините на NDTV. „Събудих се от трясъка на дерайлиращия влак. Изведнъж видях 10-15 мъртви. Успях да изляза от вагона и тогава видях много разкъсани тела.“
Видеозаписи от петък показват как спасители се катерят по един от повредените вагони, за да намерят оцелели, докато пътници викат за помощ и ридаят до останките.
Сблъсъкът е станал около 19 часа местно време в петък, когато Superfast Express Howrah, движещ се от Бангалор до Ховра в Западен Бенгал, се е ударил в Coromandel Express, който се движи от Колката до Ченай.
Властите предоставиха противоречиви сведения кой влак първи е дерайлирал, за да се блъсне в другия. Министерството на железниците съобщи, че е започнало разследване на инцидента.
Въпреки че Прадип Джена и някои медийни твърдят, че в катастрофата е участвал по някакъв начин и товарен влак, железопътните власти все още не са коментирали тази възможност.
Проведена е обширна операция по търсене и спасяване, включваща стотици служители на пожарната и полицията, както и кучета за издирване. Екипи на Националните сили за реагиране при бедствия също бяха на мястото.
В петък стотици млади хора се наредиха на опашка пред правителствена болница в Соро в Одиша, за да дарят кръв.
Според индийските железници тяхната мрежа улеснява транспортирането на над 13 милиона души всеки ден. Но държавният монополист има нестабилни показатели за безопасност поради остарялата инфраструктура.
Щатът обяви събота за ден на траур в знак на уважение към жертвите.
Най-смъртоносният железопътен инцидент в Индия се случи през 1981 г., когато влак падна от мост в река в щата Бихар, убивайки около 800 души.
Източник: Дневник