В рамките на националната програма „Иновации в действие“, от 10 до 12 май в ОУ „Димитър Благоев“ във Велико Търново се провежда среща за обмяна на добри практики на тема “ Социални медии – образование в мрежата“. Пред ученици и учители от партньорите от ОУ „Христо Ботев“- с. Брестовица, ОУ „Паисий Хилендарски“ – с. Цалапица и ОУ „Васил Левски“ – с. Брестник, репортерът Димитър Върбанов, който отскоро е дипломиран тиктокър в столичен университет, представи презентация за влиянието на социалните мрежи и най- вече платформата TикТок.
Димитър Върбанов в началото представи повече информация за възникването на платформата TikTok и нейното развитие от 2016 г. до момента. „За разлика от дългосрочната видео концепция на YouTube, TikTok предлага бързи поредици от видео, предназначени незабавно да привлекат вниманието ви. И за разлика от (тогавашния) фокус на Instagram върху неподвижни изображения, TikTok предостави по-динамичен начин за споделяне на животи, предоставяне на информация и показване на умения. И хората не можеха да се наситят на това“ посочи той.
Към 5 февруари 2023 г. ТикТок е изтеглен 3.5 милиарда пъти, а в момента ТикТок е 6-ата най-популярна социална медийна платформа в световен мащаб, цитира статистически данни дипломираният тиктокър.
„Има голяма разлика в това да събереш лайкове и да си създадеш аудитория. Разликата е в това, че харесвания можеш да събереш и с това как правиш някаква глупост, например като американката Тесика Браун, която реши да си „приглади“ косата с много силно и бързо залепващо лепило, защото няма стилизиращ продукт под ръка, а след това и се наложиха няколко часа манипулации от пластичен хирург.“, се обърна към присъстващите Върбанов.
По думите му, можеш да се превърнеш в хит в мрежата и ако влезеш в опасно предизвикателство – като лягането на ЖП релсите, или скачане пред автомобили на улицата. „Освен фалшиви лайкове обаче, това със сигурност може да ви донесе само смях и съжаление от другите потребители в платформата, защото те ви гледат единствено за да видят до къде ще стигне вашата глупост, обобщи той.
Според журналиста, ако някой реши да си създаде аудитория, е добре да прави клипове, които са полезни за хората, които го гледат. „И след публикуване на всяко едно видео вие да си задавате въпроса „С какво това видео е полезно за останалите?И ако публикувате едно видео, в което се излагате и съответно привлечете сеирджии, вие няма да станете по-готини … и това няма да увеличи аудиторията, която ви следва“, допълни още той.
Димитър Върбанов обясни още на присъстващите, че лайкове могат да се съберат бързо с кратки и пошли клипове, но аудитория се изгражда бавно, с много работа и ежедневно усъвършенстване. Както в техническо направление, така и в творческо. „И колкото повече учите, четете, повишавате общата си култура, толкова повече и клиповете ви в ТикТок ще са по-интересни, тъй като ще имате много по-голям запас от речникови думи. За това е много, много, важно да се четат книги“, посъветва ги още той.
„Разликата между снимките в Инстаграм и видеото в ТикТок е, че ако в Инстаграм можем да се обработим с faceapp-а и да изглеждаме впечатляващо за аудиторията, в ТикТок трябва да покажем какви сме реално, как говорим, как прекарваме ежедневието си, какво ни вълнува. И това, колкото и да го режисираме, няма как да променим стила си и собствената си интелигентност.“, разказа на ученици и учители още Върбанов.
В края на своята лекция журналистът изненада присъстващите ученици като направи онлайн видеовръзка с тик ток звездата у нас Йоан-Петър. Известният инфлуенсър, който има над 350 хиляди последователи в тик ток заяви: Всеки, който има амбиция да стане известен насила, няма да му се получат нещата и съветът, който мога да дам е, всеки да се забавлява в платформата, да му е кеф, да му е готино…И лека- полека нещата ще се случат!
Тикток звездата Йоан-Петър предизвика еуфория на фестивала в Лясковец. Посреща Великден на Царевец (СНИМКИ/ВИДЕО)
