
Българинът Камен Марков и екипът му бяха номинирани в две категории на престижните награди за визуално изкуство VES Awards и спечелиха голямото отличие в категорията „Изключителни визуални ефекти в областта на рекламата“.
Наградата им донесе работата по коледната реклама с участието на сър Елтън Джон – „Момчето и пианото“. Тя представя музиканта в няколко етапа от живота му с прецизни детайли.
Камен е първият българин, номиниран като главен дизайнер и технически ръководител в категория реклама на наградите VES Awards, смятани за „Оскар“-ите във визуалните изкуства, раздавани от Световната асоциация за визуални ефекти. Сред номинираните тази година са филми като „Отмъстителите: Война без край“, „Феноменалните 2“, „Изгубени в космоса“,“Бохемска рапсодия“ и „Първият човек“.
От техническа гледна точка „Момчето и пианото“ е голямо предизвикателство,
създадено с необичайни творчески идеи. Използваният от Камен VFX (визуални ефекти) подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами и обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Камен и екипът му успяват да постигнат желания ефект.
„Това е една от най-сложните реклами които съм правил досега и доколкото мога да преценя от вниманието, което и се отделя в Лондон и САЩ, която някой е правил през 2018. Сър Елтън и Дейвид бяха пълни професионалисти на снимките и беше истинско удоволствие да се работи с тях“, споделя Камен Марков.
Камен Марков започва кариерата си в областта на специалните ефекти на родна земя,
когато рекламният, музикален и кино пазар у нас са все още изключително неразвити. През 2004 г. стремежът му към по-големи предизвикателства и повече перспективи го отвеждат в Мексико, където работи за голямото студио за визуални ефекти – The Filter FX.
След множество успешни проекти в Латинска Америка, той се присъединява към екипа на водещото международно студио за визуални ефекти MPC в Лондон през 2010 г. Оттогава Камен се налага като един от водещите VFX супервайзери на компанията и работи върху кампании за брандове като Visa, Vodafone, Audi, Carlsberg, Sony, Cravendale и John Lewis.
Сред популярните лица, с които е работил са Юсейн Болт, Кайли Миноуг, Лили Алън, Ева Грийн и Никол Шерцингер. В ролята си на Visual Effect Supervisor & Senior Flame Artist, Камен си сътрудничи с някои от най-почитаните режисьори и таланти на филмовата и рекламната индустрия като Сам Браун, Даниел Клайнман, Джонатан Глейзър и Себ Едуардс.
Сред международните награди и отличия, които Камен печели през годините, са APA Collection Diamond за кампанията на Cravendale Milk Me Brian, Eurobest Gold и APA Showcase Diamond за кампанията на Cravendale Cat’s with thumbs, APA Showcase Diamond за кампанията на John Lewis Tribute to Givers, награда от London International Awards за кампанията на MTV – Staying Alive и бронз от Cannes Lions за Sony. Негови проекти са отличавани многократно и в Мексико и Аржентина.
Източник: VESTI.bg.