Корпоративна Америка се изправя пред нова дилема: как да отговори на войната между Израел и „Хамас“. След атаката на „Хамас“ на 7 октомври повече от 200 компании и организации, сред които Google, Starbucks и NBA, заклеймиха нападенията.
С напредъка на израелската операция в ивицата Газа, което засили призивите за пауза във войната, отговорът на бизнеса се промени и той е тишина, пише Dow Jones.
Някои компании заклеймиха „цикъла на насилие“, но други си мълчат и обезкуражават и служителите им да заемат публична позиция за тази война. Компаниите са между чука и наковалнята при това високо напрежение и намаляващите симпатии към Израел заради увеличаването на смъртните случаи сред цивилното палестинско население и хуманитарната криза в Газа.
Фирмите се сблъскват с тежък натиск, който идва от две противоположни посоки – да подкрепят цивилните палестинци, както и да подкрепят Израел и битката на страната с тероризма и организацията „Хамас“. Служители също притискат компании да заемат страна чрез различни кампании, петиции и бойкоти.
Тази война е поредната ситуация, която разделя бизнеса. Корпоративният отговор обаче не е просто вътрешен проблем – позициите имат потенциала да предизвикат сътресения сред служители, клиенти, контрагенти и като цяло сред бизнеса навсякъде по света.
Източник: Investor.bg